Velg klatresenter

Spørsmål & Svar

Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål med svar.

- Hva med barn på klatresenteret - Høyt Under Taket?

Alle som kommer til klatresenteret må sette seg inn i sikkerhetsreglene. Les mer om sikkerhetsreglene her.

- Hva slags opplæring får jeg?

Alle som kommer til klatresenteret Høyt Under Taket skal få innføring av våre klatreverten i hvordan en autosikring fungerer. Du betaler ikke noe ekstra for det.

- Må jeg booke billett på forhånd?

Nei, men hvis du trenger å leie klatreutstyr anbefaler vi deg å booke på forhånd for å være garantert klatreutstyr – hvis du trenger det. Det er mulighet for drop-in, men vi anbefaler å booke på forhånd for å spare tid. Ved ankomst scannes billetten og du kommer rett inn på klatresenteret.

Covid-19:
Alle som skal klatre hos oss oppfordres til å booke billett på forhånd, for at vi skal kunne spore en evt. smitte om dette skulle oppstå.

- Jeg har aldri klatret før, hvilken billett skal jeg ha?

Da anbefaler vi deg å kjøpe, Inngangsbillett – utstyr inkludert, hvis ikke du har klatreutstyr fra før. Det blir garantert et morsomt og godt førstemøte med klatring. Best av alt kreves det ingen forkunnskap om klatring.

Alle barn under 13 år skal ha følge med en voksen inne på senteret

- Hvor parkerer jeg hos klatresenteret Høyt Under Taket?

Vi har gratis parkering rett på utsiden av klatresenteret, følg skilting.

- Hvordan kan man betale hos dere?

Vi aksepterer de fleste betalingskort. Grupper kan få ettersendt faktura for sitt besøk (må avtales på forhånd).

- Er det noen form for servering på senteret?

I ordinær åpningstid er det tilgang på enkel mat. Vi har energibarer, mineralvann og kaffe.

- Hvis jeg ikke skal klatre, må jeg betale?

Nei. Om du ikke skal klatre trenger du ikke å betale. Har du for eksempel besøk av barnebarna og ikke ønsker å klatre, da kan du fint følge de fra bakken uten å betale.

- Funksjonsnedsettelser og spesielle behov?

Senteret har anledning til å ta i mot og tilrettelegge aktiviteter for gjester med funksjonsnedsettelser og andre spesielle behov. Dette må avtales på forhånd. For spørsmål og kontakt kokstad@hoytundertaket.no

- Hvordan kan jeg komme i kontakt med dere?

All relevant informasjon om parken, lokalisering osv finner du på nettsidene våre. Skulle du allikevel ha behov for å kontakte oss – send en e-post til kokstad@hoytundertaket.no og vi svarer deg innen 2 dager. Vi kan også nåes på tlf 940 04 110. Alle henvendelser vedrørende grupper og/eller bookinger skal gjøres over mail