Velg senter

Spørsmål & Svar

Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål med svar.

Når du kommer til klatresenteret Høyt Under Taket så må du se en opplæringsvideo før du kan starte å klatre. Denne viser bruk av autosikring også kalt auto belay.

Nei, men hvis du trenger å leie klatreutstyr anbefaler vi deg å booke på forhånd for å være garantert klatreutstyr – hvis du trenger det. Det er mulighet for drop-in, men vi anbefaler å booke på forhånd for å spare tid. Billett kjøper du her.

Det er noen parkeringsplasser rett ved selve klatresenteret. Er det ikke plass der, så kan du parkere bilen din på en av de andre parkeringsplassene ved Klosterøya. Det er betalingsparkering på hele Klosterøya.

Vi aksepterer de fleste betalingskort. Grupper kan få ettersendt faktura for sitt besøk (må avtales på forhånd).

I vanlig åpningstid er det mulighet til å kjøpe enkle kioskvarer. Vi har energibarer, mineralvann, snacks og kaffe av ulike slag. Rett ved inngangen har vi et hyggelig kaféområde med fin utsikt over elva.

Nei. Skal du ikke klatre trenger du ikke å betale. Har du for eksempel besøk av barnebarna og ikke ønsker å klatre, da kan du fint følge de fra bakken uten å betale.

Klatresenteret har anledning til å ta i mot og tilrettelegge aktiviteter for gjester med funksjonsnedsettelser og andre spesielle behov. Dette må avtales på forhånd. For spørsmål kan du kontakte oss på epost: skien@hoytundertaket.no

All relevant informasjon om klatresenteret finner du på nettsidene våre. Skulle du allikevel ha behov for å kontakte oss – send en e-post til skien@hoytundertaket.no og vi svarer så raskt vi kan. Vi kan også kontaktes på tlf 468 01 313. Alle henvendelser for grupper og/eller bookinger kan gjøres vi mail.